Vaikea psykoottinen masennus

Sen tuomion sain lääkäriltä. Pohjalla ollaan. Taas kerran. Noustako pitäisi? Ei jaksa. Olen kyllästynyt sairastamiseen ja voimaan pahoin. Haluaisin vain luovuttaa. Onko se vaihtoehto?

Olen todella ärtynyt. Tiuskin ihmisille. Suututtaa. Suututtaa niin paljon. Olen raivona kaikille ja kaikelle. Oma hengityksen äänikin saa minut huutamaan. Mitä tämä on? Nytkö sekosin? Tuntuu etten ole oma itseni. 

Kun ei suututa niin surettaa. Todella paljon. Kaikki tuntuu mahdottomalta. Elämä tuntuu mahdottomalta. Uppoan. Eikä kukaan pysty auttamaan. Vaikea sanoittaa näitä asioita. Toistan samaa: paha olla. On vain niin paha olla. 

Olen käynyt viikon sisällä kolme kertaa päivystyksessä ja nyt viimein eilen pääsin psykiatrisella osastolle. Täällä on parempi. Turvallisempi. Vaikka turhauttaa minkä taistelun takana se aina on, että saa apua. Pitäisi jaksaa pitää puoliaan, muttei ole voimia. 

Tuntuu että olen huono tässäkin. Tekstistäni ei saa selvää. Kaikki on vaikeaa. Paha olla.  


Kommentit