Ylpeä

On ollut aikaa ajatella. Mun mieli on nyrjähtänyt positiiviseen suuntaan sattuneista syistä. Oon saanu viimepäivinä mahdottoman paljon tunnustusta, kannustusta ja onnellisia ajatuksia. Viime päivien auringon häikäisemänä ajattelen, että olen ansainnut sen kaiken.

On totta, että olen saanut kokea paljon vastoinkäymisiä. On totta, että joskus olen tuntenut ylitsepääsemättömän paljon surua. On totta, että joistakin päivistä selviytyminen on vaatinut epäinhimillisiä voimia. 

Toisaalta totta on sekin, että olen saanut apua ja tukea. Olen saanut kokea onnellisuutta yli rajojen. Olen selvinnyt jokaisesta elämäni päivästä. Olen saavuttanut paljon, Olen opiskellut, luonut kestäviä ihmissuhteita ja osannut nauttia elämästä aina välillä.

On helppo katkeroitua ja murehtia menneitä, Ei ole helppoa elää hetkessä miettien sitä mikä on hyvin. Onnistun siinä aina välillä ja niinä hetkinä olen onnellisempi kuin koskaan. Vaikka välillä menen pitkin pohjaa, on nuo onnen hetket sen arvoisia.

Olen viime aikoina listannut kolme asiaa päivittäin missä olen onnistunut. Olen saattanut listata myös mieltäni harmittavia asioita niiden käsittelemiseksi. Tuo lista on auttanut minua hurjasti. Asioiden ei välttämättä tarvitse olla isoja. Pienetkin onnistumiset ovat onnistumisia ja yhdessä niistä pienistä kasvaa suuri ilo.

Tällä kirjoittamisella uskon välttäneeni ainakin muutaman romahduksen ja ahdistuskohtauksen. Jos sinusta tuntuu, ettet ole saavuttanut mitään, pysähdy miettimään. Voit yllättää itsesi. Olemme ansainneet olla ylpeitä. 


Tässä vielä minun tämänpäiväinen listani:

  • kävin suihkussa
  • nautin sateesta ja kevään tulosta
  • kirjotin tämän postauksen


Kommentit